Instruktion
til
C-løb og divisionsmatch i Sydkredsens
3. division
i
Brændeskov
Dato |
Søndag d. 23. april 2006 |
Mødested og parkering |
Mindre sidevej til Brændeskovvej i skoven mellem Svendborg og Brændeskov. Markeret med O-skærm Afmærkning fra A9 ca. Parkering på område i skoven ved læsserampe. |
Stævnecenter/ stævneplads |
Åbent område umiddelbart syd for parkering. |
Stævnekontor |
På stævnepladsen. Evt. ændring af navn og briknummer (jævnfør reglementet) kan kun ske ved henvendelse her. |
Afstande |
Fra parkering til stævneplads og mål: ca. 200m Fra stævneplads til start: ca. 400m (afmærket med rød/hvid snitsling) |
Kort og terræn |
Brændeskov, 1:10000, ækv Let kuperet blandingsskov Det indskærpes at dyrkede marker IKKE må kantløbes. Det indskærpes at områder markeret som ”Forbudte områder” (bl. a. vildtlommer) skal respekteres . Vær opmærksom på at der på bane 7A og 7B er snitslet fra post 9 til 10, samt at der på bane 8 er snitslet fra post 8 til 9. |
Postbeskrivelser |
IOF-symboler på kortet. Løse postbeskrivelser udleveres mod forevisning af dertil indrettet holder. |
Startliste |
Startlister er ophængt på stævnepladsen samt ved start. Banelængde samt postantal fremgår af startlisten. |
Startprocedure |
Første start kl. 10.00. Fremkaldelse 3 min før starttidspunktet. Løbere på bane 7A, 7B får kortet 2 min før starttidspunktet. Der er ”Put and run” på bane 8 i tidsrummet 10.00 til 11.30. Løbere på bane 8 får kortet 2 min før start. Startposten er placeret ca. 90 m fremme fra kortudleveringen. Snitslingen frem til startposten SKAL følges. Eftertilmeldte kan have start før kl. 10.00 |
Max tid |
2½ time |
Overtrækstøj |
Der er ingen transport af overtrækstøj. |
Mål |
Målet skal passeres af alle løbere med aflevering af back-up
kort og evt. lejede brikker. Dette gælder også udgåede løbere og de der
overskrider max. tid. Brikkens data aflæses i en aflæserenhed, hvorefter
løberen får udskrevet en liste med sine mellemtider og sluttid. Løbskortet må
beholdes efter passage af mål, men det indskærpes, at man af sportslige
hensyn ikke viser kortet til endnu ikke startede løbere. |
Baner |
Ifølge DOF’s reglement. Banelængde samt postantal fremgår af startlisten. Ingen åbne baner |
Børnebane |
Der tilbydes ”rød hånd” – bane i tidsrummet fra 10.00 til 12.00. Start på børnebanen er tæt ved stævneplads. Børnebanen er gratis |
Børne-”parkering” |
Kun ved forhånds tilmelding med angivelse af alder. |
EMIT |
Lejede EMIT – brikker udleveres ved start og skal afleveres ved mål. |
Væske |
Vand ved start. Rent vand og fortyndet saft ved mål. |
Væskepost |
Bane 1, 2A ,2B samt bane 5 |
Bad |
Mulighed for bad i Svendborg Orienteringsklubs klubhus Der er adgang mellem kl.12.00 og kl. 15.00 Der er ca.
|
Toilet |
Toiletter er opstillet mellem stævneplads og start. |
Præmier |
Der vil være lodtrækningspræmie blandt startende løbere -16 år,. Præmieliste ophænges på stævneplads. Det forudsættes at alderen er opgivet ved tilmelding. |
Kiosk |
Der er kiosk på stævnepladsen |
Resultater |
Løbende ophængt på stævnepladsen. Lægges hurtigst mulig på hjemmesiden. www.orientering.dk/svendborg |
Overdommer |
Kan træffes på stævnepladsen fra kl. 11.00 |
Stævneorganisation |
Stævneleder: Kurt Sørensen, SVOK, Tlf.: 40 80 24 85, mail: kurt@je-ku.dk Stævnekontrol: Jens Bonnicksen, OPI Banelægger: Bent Sørensen, SVOK Banekontrollant: Erik Damgaard, Faaborg OK Overdommer: Aksel Skovlyst, Faaborg OK |